fbpx
10 powodów dlaczego suplementy nie są dla Ciebie
10 powodów dlaczego suplementy diety nie są dla Ciebie

Z pewnością zauważasz, że z każdej strony jesteś bombardowana wiadomościami, że kolorowa lub biała tabletka rozwiąże wszystkie Twoje problemy. Czy choć raz tak było? Jaki efekt uzyskasz biorąc różne suplementy bez planu i celu? Żaden. Pozwól, że wyjaśnię Ci dlaczego bezmyślna suplementacja nie jest dla Ciebie i nie rozwiązuje Twoich problemów.

Czego dowiesz się o suplementach
w tym wpisie?

I Co to jest suplement diety?
II Suplementy diety – ich złudne działanie.
III 10 powodów, dla których nie zalecam stosowania suplementacji bez wyraźnych wskazań lekarskich.
IV Wyjątek od reguły, czyli kto powinien jednak stosować suplementy diety?
V Mineralna alternatywa dla suplementów.

I Co to jest suplement diety?

Defincja mówi o tym, że suplementy diety to środki spożywcze służące do UZUPEŁNIANIA diety składnikami odżywczymi, takimi jak: witaminy, składniki mineralne, aminokwasy czy kwasy tłuszczowe, czyli

SUPLEMENTY DIETY oznaczają UZUPEŁNIANIE DIETY

Jednak, uzupełnianie poziomu żelaza to z pewnością NIE JEST pokrywanie zapotrzebowania na żelazo. Te słowa to dwa różne pojęcia. Nie ulega wątpliwości, to nie są synonimy.

II Suplementy – ich złudne działanie

Załóżmy, że przyjmujesz kolejną tabletkę z potocznie zwaną witaminką.
W rezultacie w Twojej głowie zaczyna tworzyć się złudna wizja skuteczności. Przykładowo:
Mam niski poziom żelaza. Pierwsza myśl? Tabletki X czy Y z żelazem
i problem z głowy.
Wydaje mi się, że spadł mi potas. Szybkie rozwiązanie? Musujące pastylki
z firmy Z. Poprzednio przecież brałam tradycyjne tabletki, więc teraz wypróbuję te musujące.

Podczas gdy w reklamie Pani po 2 dniach osiąga pełnie szczęścia, ty nadal się źle czujesz. Dlaczego? Ponieważ to tak prosto nie działa. Uwierz mi, że 2 tygodnie, czy nawet miesiąc brania suplementu nie rozwiąże na zawsze problemu. Dlaczego? Z pewnością dowiesz się tego z kolejnej sekcji wpisu.

III 10 powodów, dlaczego suplementy nie są dla Ciebie

Poznaj 10 powodów, które wyjaśnią Ci dlaczego nie zalecam stosowania suplementacji bez wyraźnych wskazań lekarskich.

  1. Twój organizm jest wyjątkowy.

    Nie ulega wątpliwości, że każdy organizm jest inny. To, że Twoja sąsiadka bierze tabletki X, nie znaczy, że Tobie pomogą. Twój organizm jest wyjątkowy, więc nie traktuj go byle jak.

  2. Twój poziom składników mineralnych i witamin we krwi jest indywidualny.

    Po pierwsze, sprawdź swój poziom składników mineralnych i witamin. Czy wiesz, że im niższy poziom danego składnika we krwi tym lepsza jest jego wchłanialność?

  3. Suplement nie zapewni Ci danego składnika na zapas.

    Chociaż mogą to sugerować reklamy to nie da się przyjąć danego składnika na zapas. Załóżmy, że Twój dzień trwa 12 godzin (chyba, że jesteś mamą, wtedy trwa nawet 24h 😉 ). W związku z tym, na każdą godzinę Twoje ciało potrzebuje paliwa. Jedna tabletka nie załatwi sprawy.

  4. Suplement to nie lek.

    Powtórzę: suplement to nie lek. Nie wyleczy Cię z żadnej choroby!

  5. Brak jasnej i przejrzystej regulacji prawnej rynku suplementów.

    Sposób wprowadzania i reklamowania suplementów nie jest do końca jasny i regulowany tak jak wprowadzanie na rynek leków. (patrz punkt 4). Mówiąc wprost suplement stosowany
    w niekontrolowany sposób może być niebezpieczny dla Twojego zdrowia.Dlaczego suplementy diety nie są dla Ciebie?

  6. Brak dokładnej ulotki informacyjnej.

    Czy wiesz, że wiele suplementów obecnych na rynku farmaceutycznym nie jest przebadana? Bez wątpienia każdy lek jest przebadany (zawiera ulotkę informacyjną). A teraz, zastanów się czy kiedykolwiek kupiłaś suplement z ulotką? (ponownie patrz punkt 4)

  7. Suplement może zaburzyć wchłanianie leku.

    Warto wiedzieć, że suplementy mogą wchodzić w interakcje
    z lekami, które przyjmujesz. Oznacza to, że lek może się gorzej wchłonąć. Pamietaj, aby nigdy nie przyjmować leków razem
    z suplementami w tym samym momencie.

  8. Suplement a jedzenie śniadania.

    Załóżmy, że Kasia popiła suplement żelaza mlekiem. Jak myślisz ile żelaza się wchłonie? Nic, wydali całe żelazo z tabletki.

  9. Czy wiesz co łykasz?

    Chociaż na opakowaniu widnieje skład produktu, to nie do końca zawsze jest on prawidłowy. Godne polecenia są obszerne badania NIK pokazujące jak wygląda opisywany a rzeczywisty skład suplementów w Polsce. Bez wątpienia musisz się z nim zapoznać. https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-dopuszczaniu-do-obrotu-suplementow-diety.html

  10. Szanuj swoje pieniądze.

    Na koniec, proszę szanuj swój budżet. Ja swój szanuje, nie wydaję pieniędzy na coś, co nie daje mi pewności, czy i jak zadziała na mnie.

Przekonana?

Dziękuję Ci za zapoznanie się z listą. Ale zaraz, widzę że nie jesteś do końca przekonana choć zapoznałaś się aż z 10 argumentami. Więc pozwól, że przedstawię Ci kolejne 3 powody, dlaczego nie powinnaś brać suplementów:

  • Przede wszystkim nie ma żadnych badań naukowych potwierdzających działanie zdrowotne suplementów, w rezultacie nie masz pewności, że branie tabletki X czy Y uchroni Cię przed chorobą serca czy nowotworem. 
  • Na koniec najważniejsze: Owoce i warzywa to idealna całość, wszystkie składniki wzajemnie się uzupełniają, podczas gdy
    w tabletce występuje wiele różnych substancji, których działanie może się wzajemnie wykluczać. 

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Cię, że bezpodstawne branie suplementów nie jest dla Ciebie.

Bez wątpienia ten wpis może być kontrowersyjny i w rezultacie to co napisałam może mieć wielu przeciwników. Ale powiedz mi szczerze czy kiedykolwiek ładnie uśmiechająca się Pani w reklamie wmawiająca Ci, że biorąc tabletkę z żelazem czy magnezem skończą się Twoje wszystkie problemy, miała rację?

IV Wyjątek od reguły, czyli kto powinien jednak stosować suplementy diety?

W roli wyjaśnienia, są przypadki, kiedy suplementacja pewnymi składnikami jest wskazana. Kiedy? Po odpowiedź odsyłam Cię do tego wpisu .

V Mineralna alternatywa dla suplementów

Wychodząc naprzeciw Twoim potrzebom, pozwól, że pokażę Ci jak naturalnie uzupełnić niedobory.

Po pierwsze, poznaj moją złotą zasadę:

 Najpierw żywienie. Zdrowe żywienie. Bogate w wartościowe produkty.

Dlatego na tym blogu udowodnię Ci, że warto, abyś Ty również stosowała tę zasadę w swoim życiu. Konsekwetnie, krok po kroku pokażę Ci, że warto.

Podsumowując, pamiętaj, że rozwiązaniem wielu problemów z niedoborem składników mineralnych jest po pierwsze modyfikacja sposobu żywienia
z naciskiem na konkretny składnik, którego masz niedobór. Chcesz, abym pokazała Ci jak to zrobić?

Przede wszytskim jestem tu, aby pomóc Ci uzupełnić Twoje niedobory
w naturalny sposób.

Jeżeli po przeczytaniu tego wpisu nadal uważasz, że powinnaś przyjmować suplementy bez konkretnego wskazania i zaleceń lekarskich to

NAPISZ DO MNIE.

Z pewnością pomogę Ci wyjść ze spirali suplementacyjnej.

10 powodów dlaczego suplementy nie są dla Ciebie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę